Obchodní podmínky
provozovatel:
Drondoktor s.r.o.
Litovická 633, Hostivice, 253 01
IČ: 09392688
DIČ: CZ09392688
(dále jen „prodávající“, „my“)
- Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a fyzickou osobou (dále jen „kupující - spotřebitel“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího provozovaného na webové stránce na adrese www.drondoktor.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
- Na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (dále jen „kupující - podnikatel“), se uplatní pouze ta ustanovení, kde je to výslovně uvedeno a dále čl. 11 těchto obchodních podmínek.
- Není-li uvedeno jinak, kupujícím se rozumí jakýkoliv kupující, a to jak kupující – spotřebitel, tak kupující – podnikatel (dále jen „kupující“).
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Součástí kupní smlouvy jsou vždy obchodní podmínky ve znění uveřejněném na webové stránce v okamžiku odeslání objednávky kupujícím, se kterými měl kupující možnost se seznámit.
- Uživatelský účet
- Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží a služeb (dále jen „uživatelský účet“).
- Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, pokud kupující svůj uživatelský účet nevyužívá déle než 3 roky, či v případě, pokud kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- Autorská práva k webové stránce náleží prodávajícímu, příp. třetím osobám, které webovou stránku vytvořily. Kupující bere na vědomí, že webová stránka, příp. uživatelský účet nemusí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Prodávající neposkytuje žádné záruky ve vztahu k dostupnosti webové stránky či uživatelského účtu.
- Uzavření kupní smlouvy
- Veškerá prezentace zboží a služeb umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží a služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží včetně popisu jeho hlavních vlastností, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech souvisejících daní a poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Prodávající není povinen uzavřít smlouvu o koupi zboží za cenu uvedenou na webovém rozhraní, pokud se jedná o cenu zjevně chybnou, neodpovídající hodnotě příslušného zboží ani po poskytnutí případné slevy.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Výše nákladů spojených s balením a dodáním zboží mimo území České republiky bude prodávajícím vyčíslena samostatně v závislosti na místě určení zboží a před odesláním zboží musí být kupujícím odsouhlasena e-mailem.
- Pro objednání servisu vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném servisu (objednávaný servis „schválí“ kupující v elektronickém nákupním košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny servisu,
- údaje o požadovaném způsobu doručení opraveného zboží
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží
- (dále společně jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat novou objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
- Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje servisované zboží, popis závady, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy učiněným kupujícím. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
- Prodávající neprodleně po doručení objednávky toto doručení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Návrh na uzavření kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct dnů.
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením potvrzení o přijetí objednávky (akceptací) ze strany prodávajícího, jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.
- Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího učiněnou prostřednictvím elektronické pošty. Ustanovení § 1740 odst. 3 občanského zákoníku se nepoužije.
- Kupující je vysloveně srozuměn s tím, že při objednání servisu vznikají Drondoktor - servis dronů DJI náklady spojené s diagnostikou vad a je také výslovně srozuměn s tím, že v případě odmítnutí dalších servisních prací na předmětu objednávky servisu je nutné uhradit náklady na diagnostiku vad. V případě, že kupující vysloví souhlas s prováděním dalších servisních prací na předmětu objednávky servisu, náklady Drondoktor - servis dronů DJI za diagnostiku vad se započítávají na náklady dalších servisních prací. Drondoktor - servis dronů DJI může po kupujícím požadovat uhrazení nákladů na diagnostiku vad již při převzetí předmětu objednávky servisu.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atd.) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Cena servisu a platební podmínky
- Cenu servisu a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti při převzetí zboží, po předchozí domluvě, ve výdejním prostoru prodávajícího na adrese: Litovická 633, 253 01 Hostivice
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 1804180435/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank (dále jen „účet prodávajícího“)
- prostřednictvím platebního terminálu, ve výdejním prostoru prodávajícího na adrese: Litovická 633, 253 01 Hostivice
- Společně s kupní cenou servisu je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši 290 Kč včetně DPH 21%.
- V případě způsobu platby v hotovosti prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. V případě způsobu platby bezhotovostně prodávající může požadovat od kupujícího zaslání potvrzení o úhradě zboží. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4. odst. 6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí servisovaného zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. Prodávající není povinen odeslat kupujícímu zboží před připsáním celé kupní ceny na jeho účet.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby (číslo objednávky / příjmení). V opačném případě platba kupujícího nemusí být identifikována a kupní cena může být považována za neuhrazenou se všemi důsledky z kupní smlouvy a z těchto obchodních podmínek plynoucími. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn, zejména, ovšem nikoli výlučně, v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3. odst. 12), požadovat uhrazení celé servisní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Případné slevy poskytované prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu. Fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle ji v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- Veškeré změny ceny zboží jsou vyhrazeny. Za objednané zboží bude účtována cena platná (zobrazená na webové stránce) v okamžiku odeslání objednávky kupujícím; ustanovení čl. 3. odst. 2 výše tím není dotčeno.
- Cenu servisu a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- Odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující - spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
- Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5. odst. 1 či o jiný případ, kdy podle obecně závazných právních předpisů nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující - spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující – spotřebitel využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž mu bude zaslán na vyžádání. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující - spotřebitel zaslat na adresu výdejního místa nebo sídla prodávajícího. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 10 těchto obchodních podmínek.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být ze strany kupujícího – spotřebitele vráceno prodávajícímu do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující – spotřebitel od kupní smlouvy, nese kupující – spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, s výjimkou případů dle ustanovení § 1835 občanského zákoníku. Zboží musí být vráceno nepoškozené, neporušené a viditelně nepoužité a bude servisem vráceno do původního stavu.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího - spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím – spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího - spotřebitele přijal. Kupující - spotřebitel bere na vědomí, že prodávající má právo v této lhůtě posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a viditelně nepoužité a zda kupující – spotřebitel nezpůsobil jiným nakládáním, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží, snížení hodnoty tohoto zboží. Pokud zjistí, že k takovému snížení došlo, má právo ponížit vracené peněžní prostředky o částku rovnající se takovému snížení hodnoty.
- Jestliže kupující - spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží nabízený prodávajícím, vrátí prodávající kupujícímu - spotřebiteli náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající je oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím – spotřebitelem již při vrácení zboží kupujícím - spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím kupující – spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu – spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li kupující - spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu - spotřebiteli dříve, než mu kupující – spotřebitel zboží vrátí.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího - spotřebitele na vrácení kupní ceny.
- Do doby převzetí sepisovaného zboží kupujícím - spotřebitelem je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu - spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím - spotřebitelem.
- Je-li společně se servisovaným zbožím poskytnut kupujícímu - spotřebiteli dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím - spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku platnosti a účinnosti a kupující - spotřebitel je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Pokud kupující - spotřebitel odstoupí od smlouvy neoprávněně a zašle zboží prodávajícímu, nebude toto zboží přijato, případně bude na náklady kupujícího - spotřebitele zasláno zpět.
- Kupující - spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- Doprava a dodání zboží
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího nad rámec způsobů dopravy běžně nabízených prodávajícím, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat servisované zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít servisované zboží při dodání v místě určené a v čase určeném dopravcem.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno servisované zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí servisovaného zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit dopravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od dopravce převzít.
- V případě, že kupující – spotřebitel odmítne objednané zboží od dopravce převzít a smlouva do doby doručení zboží kupujícího – spotřebitele nezanikla v důsledku oprávněného odstoupení kupujícího – spotřebitele od smlouvy, je prodávající oprávněn od příslušné kupní smlouvy odstoupit a požadovat po kupujícím - spotřebiteli náklady na dopravu servisovaného zboží k zákazníkovi a zpět. Právo prodávajícího na svépomocný prodej dle ustanovení § 2126 a násl. občanského zákoníku tím není dotčeno. V případě, že kupující - podnikatel odmítne objednané zboží od dopravce převzít, je prodávající oprávněn od příslušné kupní smlouvy odstoupit a požadovat po kupujícím - podnikateli náklady na dopravu zboží k zákazníkovi a zpět.
- Práva z vadného plnění
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že servisované zboží při převzetí nemá vady.
- Prodávající odpovídá kupujícímu - podnikateli za to, že servisované zboží je v ujednaném množství, jakosti a provedení.
- Prodávající odpovídá kupujícímu - spotřebiteli za to, že v době, kdy kupující servisované zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li zvláštní ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující – spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v čl. 7. odst. 2 a čl. 7 odst. 3 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, z důvodu které byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Projeví-li se vada v průběhu 24 hodin od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Kupující - podnikatel má právo uplatnit práva z vadného plnění v rozsahu stanoveném příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment servisovaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde prodávajícímu vyrozumění o reklamaci kupujícího a prodávající bude mít možnost se s obsahem vyrozumění seznámit. Ve své reklamaci je kupující povinen uvést, v čem spatřuje vadu zboží, příp. popsat, jak se vada projevuje.
- Prodávající vyřídí reklamaci kupujícího - spotřebitele do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace v souladu s příslušnými právními předpisy. V případě kupujícího - podnikatele se prodávající vyjádří do 60 dnů od obdržení reklamovaného zboží. V případě, že bude reklamace kupujícího - podnikatele uznána jako oprávněná, vyřídí prodávající reklamaci do 60 dnů od převzetí zboží, nedohodnou-li se strany v daném případě jinak. V případě, že prodávající nebude mít k dispozici veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace kupujícího – podnikatele, tyto lhůty se prodlužují o takto vzniklé prodlení.
- Předmětem reklamace se stává pouze ta část zboží, kterou kupující - podnikatel doručil prodávajícímu k reklamaci. Pokud kupující - podnikatel předal prodávajícímu zpět pouze část jemu dodaného zboží, bude nepředaná část zboží považována za dodanou v bezvadném stavu, pokud nebylo dohodnuto jinak.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Jestliže kupující neprovede svoji volbu nároků do 3 pracovních dnů od oznámení vady, má nároky z vad jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Záruční doba na vyměněné náhradní díly je 6 měsíců, na servisní práce 3 měsíce.
- Kupující je vysloveně srozuměn s tím, že záruka na servisní práce a záruka na náhradní díly se nevztahuje na vodou zasažený dron a/nebo jeho vodou zasažené příslušenství. Pokud kupující trvá na opravě dronu, který byl zasažen vodou, prodávající dron opraví bez záruky.
- Další práva a povinnosti smluvních stran
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží a převzetím zboží, podle toho, co nastane později.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu – spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Mimosoudní vyřizování stížností kupujících - spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy martin@drondoktor.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího – spotřebitele zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího - spotřebitele. Orgánem mimosoudního řešení sporů dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Ochrana osobních údajů
- Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
- Informace o zpracování osobních údajů při objednávce jsou dostupné na webové stránce prodávajícího.
- Informace o zpracování cookies na stránkách prodávajícího jsou dostupné na webové stránce prodávajícího.
- Doručování
- Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající se odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé smluvní strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.
- Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
- Smluvní strany mohou jinou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.
- Speciální ustanovení pro kupujicí - podnikatele
- V případě, kdy máte v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího a jednáte za právnickou osobu či jste osoba, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tedy jste kupující - podnikatel, jak je definováno výše), tyto obchodní podmínky se na vás v plném rozsahu nevztahují. Na váš smluvní vztah s prodávajícím se uplatní příslušná ustanovení těchto obchodních podmínek, u kterých je to výslovně zmíněno, dále zákonná úprava, zejména občanského zákoníku a následující ustanovení tohoto odstavce.
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění může být stanovena pro kupujícího - podnikatele odlišně. Tato lhůta může být uvedena a jasně označena u daného produktu, pokud tomu tak není, je tato lhůta 12 měsíců.
- Vezměte, prosíme, na vědomí, že kupující - podnikatel nemá právo na odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím sítě internetu tak, jako toto právo náleží spotřebitelům.
- Pokud kupující - podnikatel zjistí poškození servisovaného zboží, jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem, daňovým dokladem nebo fakturou a skutečně dodaným zbožím (zejména v množství, jakosti a provedení), je povinen bez zbytečného odkladu tuto skutečnost oznámit prodávajícímu.
- K zákonnému odstoupení od smlouvy kupujícího - podnikatele nedojde, jestliže kupující - podnikatel nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel, s výjimkou případu, kdy nemožnost vrácení zboží ve stavu v jakém jej obdržel, není způsobena jednáním nebo opomenutím kupujícího - podnikatele.
- Pokud došlo ke snížení hodnoty vráceného zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží), je kupující - podnikatel povinen poskytnout prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z uvedeného použití zboží prospěch. Prodávající je v tomto případě oprávněn započíst hodnotu opotřebení či spotřebování zboží vůči nároku kupujícího - podnikatele na vrácení kupní ceny. Kupní cena je pak kupujícímu - podnikateli vyplacena v částce snížené o hodnotu opotřebení či spotřebování zboží.
- Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem a sjednávají příslušnost českých soudů. Vídeňská úmluva o mezinárodní koupi zboží se v takovém případě nepoužije. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny anebo doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa pro doručování: Drondoktor s.r.o., Litovická 633, Hostivice, 253 01
- adresa elektronické pošty: servis@drondoktor.cz, telefon: +420 776 323 652
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 9. 2020.